wtorek, 24 listopada 2015

Kolory

Podstawowe informacje na temat kolorów.



Barwy dzielimy na "ciepłe" i "zimne".
Znaczenie kolorów w marketingu.





Kolor czerwony - wykorzystywany jest do przekazywania emocji, ostrzegania często stosowany by przykuć uwagę.    

Jasna czer­wień – pod­kreśla radość, sek­su­al­ność, pasję, czułość oraz miłość.
Różowy – oznacza romantyczność, miłość i przyjaźń.
Ciemna czerwień – jest połąc­zona z wig­orem, siłą woli, gniewem, przywództwem




Kolor pomarańczowy - określa fascynacje i determinację. Lubiany kolor przez młode pokolenie.


Ciemny pomarańc­zowy – odzwier­ciedla pode­jr­zli­wość, oszustwo.
Czer­wona pomarańcz – naw­iązuje do prag­nienia, przyjem­ności, dom­i­nacji i agresji.
Złoty – wywołuje uczu­cie prestiżu, często pod­kreśla wysoką jakość.




Kolor żółty - łączony jest ze szczęściem, radością, intelektem oraz energią. Symbole tej barwy kojarzą się pozytywnie, są oznaką bezpieczeństwa.

Jasny żółty – jest połąc­zony z radoś­cią oraz świeżością.



Kolor zielony - symbol bezpieczeństwa, harmonii oraz świeżość, stosowany dla produktów świeżych oraz nieszkodliwych

Ciemna zieleń – jest połąc­zona z chci­woś­cią, zaz­droś­cią ale także z ambic­jami.
Morska zieleń – jest emocjon­al­nym przekazem kojar­zonym z ochroną i dobrym zdrowiem.
Zieleń oli­wkowa – to trady­cyjna barwa pokoju.




Kolor niebieski - określenie stabilizacji, mądrości, lojalności. Wskazane dla produktów związanych z wodą bądź niebem. Nie stosować do produktów związanych z żywnością ponieważ kolor ten tłumi apetyt.

Jas­non­iebieski – jest połąc­zony ze zrozu­mie­niem, zdrowiem oraz miękkoś­cią.
Ciem­non­iebieski – reprezen­tuje wiedzę, moc i spójność.







Kolor czarny - kojarzony z mocą, elegancją ale również ze złem i śmiercią. Wyróżnia się wysokim standardem.










Informacje uzyskane ze strony http://www.projektowaniegraficzne.pl/znaczenie-kolorow-w-reklamie-teoria-barw-psychologi-kolorow/